blog 3 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Silke Vondel - WaarBenJij.nu blog 3 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Silke Vondel - WaarBenJij.nu

blog 3

Door: me

Blijf op de hoogte en volg Silke

06 Maart 2015 | Nederland, Nederland

We hebben een bewoonster met MS. Ze is bedlegerig en heeft hulp nodig bij alle ADL behoeften. Ze is 36 jaar oud en heeft al tien jaar MS.

Ze krijgt rond een uur of 9 ontbijt en haar medicijnen. Een half uur later helpen we haar met wassen op bed. Op vrijdag wordt ze altijd gedoucht. Dan wordt ze met de tillift in een douchebad gelegd. Ze vindt het prettig om zelf ook iets te kunnen wassen. Daarom krijgt ze een washandje om en die word vastgemaakt met een elastiekje.

Mevrouw had een hele grote en diepe wond op haar stuit maar die is nu bijna helemaal weg. Ook heeft ze een sp katheter. Ik vind het echt hel leuk om haar te verzorgen.

Soms mag ik haar make up ook doen dat vind ik echt heel leuk.

Tags: yoloooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

stage 1e blog

Ik loop nu ruim twee week stage bij een verzorgings te huis. Een dag van 7:15 tot 11.30 en de andere dagen van 7:00 tot 15:45. Als de drie dagen erop zitten ben je best wel moe. Het is allemaal heel erg wennen maar wel heel leerzaam en leuk.

In de ochtend beginnen mijn stagebegeleider en ik mensen wakker te maken. Ik maak het ontbijtje, zet thee en smeer broodjes of maak Brinta.
We hebben een papier bij ons met daarop de route. Op de route staat beschreven welke kamer nummers er zijn en de namen van de zorgvragers.
Er staat dan bijvoorbeeld op dat Mevrouw elke woensdag en zaterdag gedoucht wilt worden. De rest van de dagen wil Mevrouw gewassen worden.

Rond een uur of 10:00 worden de mensen die dit willen naar de Brink gebracht. Hier kunnen ze koffie of thee drinken. Rond een uur of 11:00 worden de mensen die terug naar hun kamer willen weer teruggebracht.

Rond 12:00 mogen mensen die dit willen naar Appelhof. Dit is een zaal waar mensen een warme middag maaltijd krijgen. Ik breng dan mensen die niet zelfstandig kunnen lopen er heen met de rolstoel. Dit is best gezellig want onderweg praat ik met de mensen. Rond een uur of 13:00 halen we met alle verzorgende en verpleegkundige de zorgvragers weer op. Mensen die niet in Appelhof willen eten krijgen een koffertje voor hun deur met daarin warm eten.

De bewoners die hulp nodig hebben, hebben een ketting om met een alarm. Als ze daar op drukken gaat de pieper af en kun je die opnemen en vragen waarmee je kunt helpen. Ik loop er nog wel een beetje tegen aan hoe de mensen heten en de kamer nummers uit mijn hoofd te leren. Ik vind het ook lastig hoe je moet omgaan met mensen met dementie.

Ik wil aankomend weekend beginnen met mijn stage opdrachten.

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2015

blog 2

06 Maart 2015

blog 1

06 Maart 2015

blog 3
Silke

hoi dit slaat nergens op maar het moet voor school. p.s ik ben een luiaard

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 1745

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 31 December 2015

blog 1

19 Februari 2015 - 19 Februari 2015

stage 1e blog

Landen bezocht: